یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: در هفته ماقبل پایانی رقابت‌های نیم‌فصل لیگ برتر بسکتبال، مهرام و ذوب‌آهن، دو مدعی بزرگ قهرمانی پیروز شدند تا علاقه‌مندان به این رشته در انتظار مهم‌ترین بازی دور رفت لحظه‌شماری کنند.

مهرام، تیم مدافع عنوان قهرمانی با مجموعه‌ای از بازیکنان شاخص و گرانقیمت با وجود غافلگیری در کوارتر اول مقابل تیم جوان و جنگنده صبامهر در ادامه راه به لطف تجربه بیشتر با 11 امتیاز از سد میزبان خود در قزوین گذشت و ذوب‌آهن در حالی که در وقت قانونی با پتروشیمی مساوی بود در وقت اضافه با فاصله ناچیز 3 امتیاز توانست با دست پر از جنوب کشور به اصفهان بازگردد. بدین‌ترتیب دو تیم مدعی قهرمانی با پیروزی در جدال‌های سخت این هفته، خود را آماده بازی بزرگ نیم‌فصل می‌کنند.

توفان ناتمام صبا

صبامهر و سرمربی باتجربه‌اش شاهین‌طبع که در قزوین خود را آماده خلق یک شگفتی دیگر کرده بودند در تقابل با تجربه بیشتر حریف تنها در یک کوارتر 22 بر 14 پیروز بودند و در سه کوارتر دیگر این مهرام بود که با اوج‌گیری سه مهره کلیدی‌اش و به خصوص صمد نیکخواه بهرامی میدان‌داری کرد و با اداره بازی توانست از سد صبا بگذرد. با این وجود، تیم جوان شاهین‌طبع قابل تحسین بود و جوانانی چون حامد حسین‌زاده، مهدی شیرچنگ و بنیل کوچویی نشان دادند که در همین مدت کم تا چه اندازه پیشرفت داشته‌اند. ناآمادگی دو بازیکن خارجی صبا «پریست» و «پرنس چانون» باعث شد تا مصطفی هاشمی با تدابیری سنجیده بتواند مهرام را با نتیجه 77 بر 66 به پیروزی برساند.

شروع ضعیف مهرام

هاشمی در ارزیابی‌اش از این بازی می‌گوید: «دیدار راحتی نبود، ما از دقیقه 6 تا 12 بازی در نوسانات بازی گرفتار شدیم و اشتباه‌های بزرگی مرتکب شدیم اما به تدریج خودمان را پیدا کردیم و با کنترل بازیکنان حریف توانستیم برتری خود را به صبامهر دیکته کنیم.» وی درباره نفرات تاثیرگذار تیم حریف بازی حامد حسین‌زاده و کوچویی را تمجید کرد و افزود: «حسین‌زاده می‌تواند یکی از دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی باشد. به جز او بازی کوچویی، بازیکن آمریکایی ایرانی‌الاصل صبا را هم پسندیدم.

او بی‌تردید بعد از آفاق بهترین بازیکن پست 2 محسوب می‌شود.» هاشمی در پاسخ به‌حضور دومین بازیکن خارجی‌اش می‌گوید: «بازی ذوب‌آهن مانند سایر بازی‌ها و مثل بازی با صبامهر است با این تفاوت که جوانان ذوب‌آهن آنقدر تجربه بین‌المللی دارند که می‌توانند هر تیم بزرگی را به دردسر بیندازند. «لورن ودز» هم به تازگی به ما پیوسته و سابقه بازی در NBA و باشگاه‌های ترکیه و لیتوانی را دارد و باید شرایط او را بسنجیم و بعد تصمیم بگیریم.»

پیروزی در وقت اضافه

در سالن شهرک بعثت ماهشهر ذوب‌آهن با خوش‌ شانسی از سد تیم قدرتمند پتروشیمی گذشت. در جو سنگین حاکم بر سالن و حمایت پرشور تماشاگران جنوبی، ذوب‌آهن به لطف بازی گروهی و درخشش داودی، ساهاکیان و دو خارجی‌اش گارنت و ناگیش نیمه اول را با برتری به اتمام رساند، اما پتروشیمی با درخشش جواد داوری و سعید داورپناه به بازی برگشت.

این دیدار در وقت قانونی با تساوی به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود. درست در لحظاتی که پتروشیمی با دو سنتر خارجی خود مارکوس ملوین و کوین جانسون فشار مضاعفی برای شکست ذوب‌آهن داشت تدابیر تاکتیکی تیم اصفهانی نتیجه داد و نایب‌قهرمان فصل پیش با برتری 83 بر 80 موفق شد از سد میزبان قدرتمندش بگذرد و صدرنشینی خود را در رقابت‌ نزدیک با مهرام تداوم ببخشد.

فرزاد کوهیان پس از برد تیمش در مورد این بازی می‌گوید: «در جو سنگینی بازی کردیم. پیروز شدن در چنین میدانی کاری دشواری است و بازیکنان ما واقعا از جان مایه گذاشتند.» سرمربی ذوب‌آهن ادامه می‌دهد: «نیمه اول را راحت بردیم، اما اشتباه‌های بازیکنان ما در نیمه دوم به همراه بازی خوب جواد داوری و مارکوس ملوین باعث شد تا سرنوشت بازی به وقت اضافه کشیده شود و ما خوش‌ شانس‌تر از حریف بودیم که توپ‌هایمان وارد سبد شد.»

نتایج سایر بازی‌ها

در سایر بازی‌های این هفته آ.اس بوند در شهرآورد شیراز موفق شد تیم پاسارگاد را با نتیجه 99 بر 63 مغلوب کند. پاسارگاد همچنان بدون سرمربی با مشکلات زیادی در نخستین سال حضورش در لیگ برتر روبه‌روست. در گرگان، شاگردان محمدمهدی ایزدپناه در بازی با توزین الکتریک کاشان 79 بر 62 پیروز شدند تا این تیم همچنان در تلاش برای رسیدن به بالای جدول باشد.در تهران دانشگاه آزاد با مهران حاتمی با نتیجه 91 بر 88 مقابل هیات شهرکرد پیروز شد. شهرکردی‌ها در این دیدار تا آخرین لحظه مبارزه‌ای پایاپای و نزدیک مقابل حریف صاحب‌نام خود داشتند.

کد خبر 96266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز